Estée Lauder Double Wear Nude Alapozó teszt/Vélemény


Az Estée Lauder márkától korábban csak szemceruzát próbáltam, de régóta figyelemmel kísérem a termékmegjelenéseiket. A Double Wear vonal a márka talán leghíresebb terméksorozata, aminek leghíresebb tagja a Double Wear alapozó, ami azt hiszem benne van az öt legnagyobb hypot kapott alapozó között. A klasszikus alapozó mellett kijött annak cushion és szivacsos applikátoros változata, van belőle BB krém és egy gyenge fedésű alapozó is. 
A Double Wear Nude az alapozó legújabb változata, amit tavaly dobtak piacra.  Megjelenésében ez hasonlít legjobb az eredeti "nagy testvérre". Hasonlóság még, hogy ez is hosszan tartó hatást ígér sőt az új változatnál az SPF már 30-ra emelkedett. A klasszikus Double Wear-el ellentétben ez egy gyengébb fedésű, ragyogó, természetes bőrt kölcsönző alapozó. 
Ha mindez felkeltette az érdeklődésetek és kíváncsiak vagytok rá, hogy nekem mennyire vált be ez  a termék, akkor olvassátok el a teljes bejegyzést. 



Az Estée Lauder a megfizethetőbb árkategóriájú high end márkák közé tartozik. Ennek megfelelően a csomagolás is nagyon igényes, mutatós. Egy sötétkék, arany betűkkel írott dobozban érkezik az alapozó. A nehéz tejüveg szintén nagyon szép és luxus érzetű, igazi fésülködőasztal darab. Mivel tényleges üvegről beszélünk, én utazásnál mindenképpen a dobozában tárolnám. 
A kupak csavaros és jól záródik, de mivel kiöntős üveggel állunk szemben, így ha nem töröljük le az üveget, hajlamos összekenni magát, ha visszatesszük a kupakot. 


Eltérés még a klasszikus Double Wear és a Nude változat között, hogy ez az üveg picit keskenyebb, kecsesebb és az Estée Lauder logó hiányában letisztultabb is. Az üvegre azt is ráírtak, hogy használat előtt alaposan felrázandó, ami fontos tudnivaló, ha az ember lánya először használ vízbázisú alapozót.

Az ára 12 620 Forint és ezért az összegért a standard 30ml kiszerelést kapjuk. 


A doboz hátoldalán megtaláljuk a legfontosabb tudnivalókat az alapozóval kapcsolatban. 
Már említettem a 30-as SPF-et, ami szerintem tavaszra és nyárra igazán jól jön, de szerintem huszonöt év fölött érdemes egész évben olyan alapozót választani a mindennapokra, amiben legalább egy minimális fényvédelem van, ha más fényvédőt tartalmazó krémet nem használunk. 

Könnyed, mégis egész nap tartó viseletet ígér, természetes hatással és érzettel. Hidratálja és védi a bőrt, köszönhetően a benne lévő vörös gyümölcs kivonatoknak. (Görögdinnye, licsi mag, alma)
A bőr természetes, mégis egységes lesz a használatával. Gyenge, de közepesre építhető a fedése. 

Nekem érzékeny, kipirosodásra hajlamos kombinált bőröm van, ami tavasszal és ősszel általában hajlamos a kiszáradásra, ezért választottam ezt az alapozót. Az illatanyagokkal nincs gondom. Mindenképpen vízbázisú alapozót szerettem volna és olyat, ami hidratálja a bőrt. Fedés szempontjából nekem a gyenge-közepes a leginkább ideálisabb, hétköznapokon legtöbbször még alapozót sem nagyon használok csak egy kis korrektort. 


Ha levesszük a kupakot, akkor így fest az üveg. kezdjük ott, hogy ez a "kiöntős" megoldás szerintem a reggeli kapkodósok számára kész rémálom lehet, már csak azért is mert egy nagyon folyós alapozóról beszélünk. Én magam is töbször is sikeresen öntöttem dupla annyi mennyiséget, mint indokolt lett volna, ezért érdemes beszerezni az üveghez egy pumpát vagy pipettát, esetleg érdemes egyenesen az ecsetre vagy szivacsra önteni, vagy a kézfejünkre és onnét felvinni. 

Az illata picit virágos, púderes, de egyáltalán nem kellemetlen vagy túlzóan erős és miután az alapozó "leszáradt" már nem is lehet érezni. 

Én az 1C2 Petal árnyalatot választottam, mivel ez tűnt a legvilágosabbnak és tónusában a bőrömhöz legközelebbinek. Tudtam, hogy ez is sötét lesz egy kicsit a mostani színemhez, de tavasz végén és nyár elején valószínűleg tökéletesen passzolni fog majd. 


Látható, hogy nagyon folyós állagról van szó. Érzetre valóban vizes, könnyű, mégis hidratáló. Háromféle módon próbáltam meg felvinni, ezekre kitérek majd részletesen is. 


Itt látható, hogy egy árnyalattal sötétebb most, mint kellene, de ez még az az eltérés, amit egy világosabb korrektorral ki lehet igazítani. 


Eldolgozva már kevésbé szembetűnő a különbség szerencsére. 
Először a Real Techniques Complexion Sponge szivaccsal próbáltam meg felvinni, ami nekem nem vált be. Mivel nagyon folyékony és vizes állagú, ezért a szivacs szinte teljesen magába szippantotta az alapozót. Esetleg egy Beauty Blenderrel jobban működhetne. Ha valaki egy nagyon minimális fedést akar csak, akkor kedvelheti ezt a technikát, de akkor viszont szerintem felesleges pénzkidobás ez az alapozó, mert a nagy része úgyis a szivacsban landol, érdemesebb inkább egy jó színezett hidratálóra beruházni. 

Utána egy nagyon tömött, puha dou fiber Jessup stippling ecsettel tettem próbát, ami már sokkal szebb eredményt produkált, igaz gyorsan kell vele dolgozni. Így egy erősebb fedést kaptam és szépen tudtam építeni is. Ezt azoknak javasolnám, akik a gyenge közepes, vagy közepes fedést kedvelik. 

Végül visszatértem a "kőkori módszerekhez" és az ujjaimmal eldolgozva vittem fel. Körülbelül öt éve csak szivacsot és ecsetet használok az alapozóhoz, így picit furcsa volt kézzel felvinni, de meglepetésemre ennél a terméknél nekem ez vált be a legjobban. 

Gyönyörűen és egyenletesen bele tudtam dolgozni a bőrömbe. Ahol picit több fedés kellett, ott ecsettel átmentem rajta és nekem tökéletesen volt így az eredmény. 

Mutatok előtte és utána közeli képeket. 


Bal oldalon a bőröm csak hidratálókrémmel. Pár apróbb bőrhiba, heg és a szeplők voltak azok, amikkel dolga volt az alapozónak. 
Nagyon szépen kiegyenlíti a bőrt, az apróbb bőrhibákat és minimális pirosságot elfedi, de hegre, nagyobb bőrhibákra kell a korrektor. 
Nagyon frissítő érzés a bőrnek. felvitel után kell neki legalább egy perc, hogy leszáradjon, addig egy picit érzem, hogy ott van. A ragacsos nem jó szó rá, inkább olyan érzés, mintha egy nagyon könnyű krémet vagy szérumot vinnél fel a bőrödre. A finishe valóban ragyogó, bőrszerű és természetes. Inkább száraz, fakó bőrre ajánlanám, nekem a kombinált bőröm miatt kell rá egy kis púder is. 

Nagyon kellemes érzés a bőrön, semmivel sem nehezebb mintha csak korrektort viselnék. Minimálisan oxidálódik, de szerintem ez sem lesz majd feltűnő ha barnulok egy picit. 

A tartósságával viszont vannak gondjaim, ugyanis a nap végére, különösen az orrom környékén látom azt a bizonyos "cakey" hatást. Nem tudom erre mi a megfelelő magyar kifejezés" de az a jelenség, amikor az alapozó már nem simul bele olyan szépen a bőrbe, megül a bőr felszínén. Tíz óra elteltével rajtam már ki is fényesedett annyira, hogy blotting papír és púder is kellett. Ennél többlet nem volt még rajtam, de azt ennyiből is látom, hogy ez nem az az alapozó, amiben nyáron végig tudnék bulizni egy fesztivált hajnalig. (Egyébként sem mert éjjel kettőkor valószínűleg ájultan esnék össze, de ezt most hagyjuk. 😁) 

Hétköznapokon, amikor úgy érzem, hogy nem elég a korrektor vagy fakónak látom a bőrömet és tudom, hogy maximum 8-9 órát fogom viselni, akkor esik rá a választásom reggelente. 

Irritációt, pattanást, stb. nem okozott.

Elsősorban azoknak ajánlanám, akik száraz vagy fakó, élettelen bőrre keresnek alapozót. Kombinált bőrre szerintem mindenképpen kell hozzá egy púder, vagy egy jó primer, mert a nap végére ki fog fényesedni.
A tartóssága nyilván egyénenként változó, de  8-9 óránál további viselésnél érdemes bevetni akár egy fixáló permetet is. De azt gondolom, hogy ez nem az az alapozó, amivel végig lehet bulizni egy forró nyári napot reggeltől késő éjjelig, viszont hétköznapokra tökéletes.

A csomagolás szerintem teljesen rendben van, 


Összegzés: Kilencven százalékban beváltotta a hozzá fűzött reményeimet és egyelőre elégedett vagyok vele, habár lehetne egy picivel tartósabb, ha már tartós alapozóként reklámozzák. Ragyogó, természetes hatást nyújt, hidratálja a bőrt és még fényvédő is van benne. Elsősorban szárazabb vagy kombinált bőrre válhat be, utóbbi esetben azért kell egy kis púder a problémás területek fixálására. A fedése gyenge de közepesre építhető. Az adagolása kicsit körülményes, de én egy türelmes ember vagyok, ezért megoldom, nyilván ha valaki gyakran kapkod reggelente és inkább a kényelmesebb tubusos vagy pumpás megoldást kedveli akkor nem lesznek jóban ezzel a kiöntős megoldással. A csomagolás csodaszép és igényes, ebbe nem is lehet belekötni. Mindenképpen el fogom használni, de azt még tovább kell keresnem a tökéletes vízbázisú alapozót, ami van olyan tartós, hogy kibírjon rajtam 9-10 órát is. 

Értékelés: 5/4

Nem tudok maximális pontszámot adni, mivel sajnos a tartósságával nem vagyok teljesen elégedett és azt hiszem ennél az árkategóriánál már elvárható lenne, hogy legalább egy nyolc-kilenc órán át ne kelljen hozzányúlni az alapozóhoz. Leginkább azoknak ajánlanám, akik száraz, vízhiányos, vagy fakó bőrre keresnek alapozót. 

Ti próbáltátok már az Estée Lauder alapozóit? Kedvelitek a vízbázisú alapozókat? 

Megjegyzések

  1. Minden vágyam a Double Wear Nude!
    Egy mintát használtam belőle, ami nagyjából 2 hétre volt nekem elegendő. Ezalatt rájöttem, hogy nem kell nekem Armani alapozó, ugyanolyan jó a pár ezer forinttal olcsóbb Estée Lauder is. Azóta sem fogyott el az Armani, így nem vettem meg, de ha egyszer alapozót kell vennem, tuti ezt választom. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Szia Kedves Olvasó! :) Nagyon köszönöm előre is, ha megtisztelsz a véleményed-hozzászólásod leírásával. Kérlek, ha a mondandó, negatív tartalmú, azt a többi olvasó érdekében kulturált stílusban fejezd ki. De legyen pozitív vagy negatív kritika, köszönöm, hogy szántál rám néhány percet az idődből! Gyere máskor is! ;)